Jedným z trendov pre webdizajn sú zábavné tvrary, farby dokonca aj zábavné portréty, ktoré dokážu vyčarovať úsmev. Dizajnéri využívajú veselý a hlavne optimistický dizajn na všetko od portfólia až po e-commerce. Základnou myšlienkou tohto trendu je priniesť do sveta optimizmus a radosť.
Pre tento rok sú typické žiarivé farby, netradičné kombinácie a odtiene. Stavte na pestrofarebné kombinácie v kombinácii s jednoduchými, čistými tvarmi a určite zaujmete pozornosť diváka.
Nová farba Pantone, ktorá každoročne zverejňuje farbu roka, ktorej odvážna prítomnosť povzbudzuje osobnú vynaliezavosť a kreativitu.
Stavte na použitie geometrických tvarov. Zadefinujete nimi priestor a hlavnú myšlienku. Tiež sa výborne hodia pri tvorbe loga predovšetkým pre svoju čistotu a jednoduchosť tvarov. Môžete použiť rôzne tvary, od jednoduchých až po zložitejšie, kreativite sa medze nekladú. Ideálne je ich skombinovať s pútavými farbami alebo animáciou, ktorá je pre tento rok tiež veľmi aktuálna.
https://www.freepik.com/psd/website-mockup
Tento rok stavte na veľké, výrazné či zábavné fonty, dokonca aj s pätičkou. Dôležité je prispôsobiť typ písma danej webstránke a tiež danému zariadeniu, na ktorom sa webstránka zobrazuje. Inak bude vyzerať písmo na mobilnom zariadení, ako pri prehliadaní na počítači. Pohrať sa môžete aj s otočením písmen prípadne do nich zakomponovať animáciu.
Na scénu opäť prichádza retro štýl, ktorý odkazuje na minulosť a sentimentálne spomienky. Využiť môžete rôzne vzory či jednoduché emotikony.
https://www.freepik.com/vectors/1950s
Gradienty sú dizajnovým prvkom, ktorý sa neustále objavuje. V roku 2021 sa väčšina prechodov v dizajne objavila v pozadí. Pre rok 2022 nadobúdajú gradienty dve nové podoby: pre farebné výplne textu a ako vyplnenie ilustrácie alebo ikony, čím vytvoríte efekt hĺbky textúry.
Hlasové vyhľadávania sa stáva čoraz populárnejšie. Tento trend súvisí najmú s tým, že čoraz viac používateľov prehliada web práve prostredníctvom telefónneho zariadenia, kde je jednoduchšie a rýchlejšie využiť hlasové vyhľadávanie ako vypisovať pole do vyhľadávača. Tiež to súvisí s čoraz väčším využitím platforiem ako sú: Alexa, Siri či Google Assistant.
Google meria unikátnosť obsahu na vašej webovej stránke a na základe toho vyberá najlepšie hodnotené stránky, ktoré sa zobrazujú vyššie ako duplicitné stránky. Medzi vhodné materiály na tvorbu jedinečného obsahu patria rôzne referencie zákazníkov a úspechy dosiahnuté vašou firmou.
Doležitá je aj aktualizácia starších článkov, kedže každé odvetvie sa neustále vyvíja. Google si všimne, že ste tento obsah upravili a bude ho považovať za aktuálny.
Taktiež dôležitá je aj rýchlosť načítania webstránky pri hodnotení stránky. Google overuje, ako rýchlo sa načítavajú jednotlivé prvky, fotografie a odovzy jednotlivých tlačidiel.
Doležitým trendom do budúcnosti je prispôbobenie obsahu pre všetkých používateľov, to znamená vrátanie osôb so zrakovým alebo iným postihnutím. Zaistenie prístupnosti pre hendikepovaných ľudí zaistí nie len vyššiu pozíciu v rebríčkoch vyhľadávania, ale tiež aj lepšiu odozvu u takýchto klientov.