Áno je to tak. Google vo svojom vyhľadávaní v mobilných zariadeniach dáva prednosť responzívnym stránkam. Dokonca, ako vidíte na obrázku, takéto responzívne weby jasne odlíši textom v popise stránky "Optimalizované pre mobily". Užívateľ sa teda môže rozhodnúť, či klikne na neoptimalizovanú stránku, alebo na responzívnu.
Takéto uprednostnenie je celkom pochopiteľné. Responzívne stránky sa oveľa jednoduchšie užívateľsky ovládajú a práca s nimi je oveľa jednoduchšia. Preto Google pristúpil k takémuto kroku.
Testovanie prebehlo 18.12.2014 pri spúšťaní nášho nového webu www.responzivnyweb.sk, kde sme v organickom vyhľadávaní na PC neboli ani poriadne zaindexovaní (webovú stránku sme nenašli ani na 10-tej strane). Zato na mobilnom zariadení sme už boli na druhej strane a jasne zvýraznení.
Myslím, že ľudia, ktorí neboli rozhodnutí pre responzívny web, si teraz jasne uvedomili konkurenčnú výhodu takéhoto webového sídla.